Five don'ts!

Jag gick hem från skolan idag med förhoppningen om att få lite läxor gjort. Självklart har jag lyckats göra trettio andra saker istället! Det är precis som vanligt med andra ord...
Här är fem saker som alltid gör att jag inte börjar plugga när jag borde.

1. Sätt på TV:n
Troligen det dummaste man kan hitta på när man kommer hem. För det är alltid någonting bra som visas! Här i bakgrunden dånar skratten av hundratals dumma amerikaner, för jag kollar på Americas Funniest Home Videos...misstag nummer 1.

2. Sätt på datorn
Det är om möjligt ännu dummare än att sätta på TV:n! För om det för dig som det är för mig, så går man in och kollar Facebook, aftonbladet, bilddagboken, och utöver det ett tiotal bloggar. Och trots att man lovar sig själv att "jag ska bara vara inne i tio minuter, sen ska jag börja..." så är det omöjligt att slita sig!

3. Lägg dig i soffan med en filt
NEJNEJNEJ!
Därifrån går det DEFINITIVT inte att komma upp! Och om du lyckas göra det så kommer klockan vara runt tio ikväll eftersom du råkade somna efter en tuff dag i skolan. Och kommer man upp förflyttar man sig kvickt till en annan bekväm plats...

4. Kolla vad man har i skafferiet
"Åh vad hungrig jag är. Undra om det finns något gott att äta?" Oavsett vilket svaret blir så är det inte bra! Är svaret ja så kommer man genast tillaga något gott att äta och sen blir man sittandes vid köksbordet ett bra tag eftersom tidningen råkade ligga brevid.
Är svaret nej så kommer man omedelbart känna ett väldigt stort behov av att springa bort till affären (som i mitt fall ligger farligt nära). Där plockar man på sig både det ena och det andra, och sen har man ingen lust att låta lite läxor förstöra allt det goda. Äsch, det kan jag ju göra sen!

5. Tänka: "Jag ska bara" alt. "jag kan göra det senare"
Om du tänker så så har du redan övertygat dig själv om att allt annat är viktigare än att plugga. Själv är jag en sån typisk person som skjuter upp allt jag kan till morgondagen eftersom jag vill ta vara på fritiden. Jag lär mig aldrig.
Och börjar man med: jag ska bara... så sitter man verkligen i klistret! För det där "bara" tar bara längre och längre tid.


Behöver jag nämna att jag själv faktiskt lyckats pricka in alla fem grejer på listan under bara en och en halv timma?


Kommentarer
Postat av: Cissi

Hahaha, klockrent inlägg! xD

2009-11-11 @ 18:29:14
URL: http://metrobloggen.se/anewlife
Postat av: Emil

Fel, fel, fel! Du har helt fel JULIA för man ska göra allt det där och framför allt skjuta upp det så långt det går för man vet nämligen aldrig vad som händer. Skjuter man upp det tillräckligt långt är det inte ens säkert att man behöver göra det i slutändan. :)

2009-11-11 @ 21:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0