Gås-middag

Det är inte var dag man blir bjuden på gås! Som jag skrev förut så var jag hos mormor idag, och där bjöds det på gås och skånsk äppelkaka. Jag passade även på att ta reda på när man egentligen firar Mårten Gås, och det var tydligen på Mårtens afton som är den 10 november.

När man äter gås så ska man egentligen enligt min mormor äta allt, och hon menade ALLT. Det vanliga köttet, skinnet, hjärtat, halsen, inälvor, you name it. Dock så nöjde jag mig med det vanliga köttet trots att pappa försökte få mig att äta något som hette något så vidrigt som muskelmage…

Skånsk äppelkaka är en riktig höjdare, nästan som vanlig äppelkaka fast inte riktigt. Vad jag kunde känna så smakade denna mer kanel och utseendet är inte heller detsamma.



Ser inte så gott ut, men smakar underbart!


Världens godaste äppelkaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0