Svininfluensan och brachioradialis...

Det här har varit världens mest ointressanta dag så det finns ingenting att skriva egentligen.

Dock så inträffade en sak på Medicinska Grundkursen som fick mig ganska irriterad faktiskt...för det blir jag ju aldrig annars!
Vi hade reflexlabb som gick ut på att testa olika reflexer, och så kom vi då till en helt okänd reflex vid handleden. Och snälla fråga mig inte varför jag bestämde mig för att lära mig namnet, men den hette Brachioradialisreflexen. Anyways, det enda hjälpmedlet vi fick var ett papper där de visade en bild. Bilden var helt efterbliven och visade en hand på en mage, med en annan hand som slog något som såg ut som en avloppsrensare någonstans på försökspersonens hand. Och tro inte att bilden var inzoomad. Nejnej. Man såg dessutom hela armen och hela personens mage.
Beskrivningen var om möjligt ännu mer efterbliven och löd ungefär så här: Hitta brachioradialissenan och placera ett finger distalt över denna, radialt från strålbenets översida.

Okej, låt mig se om jag fattat det där rätt...jag ska placera ett finger någonstans på en sena som jag inte vet var den sitter, på ett ställe runt om senan som jag inte heller vet var den sitter, ett konstigt mått ifrån strålbenet. Ja men då så!

Att tillägga är då att när vi frågar läraren vad i hela helvetet det där skulle betyda så säger hon: Ni får pröva er fram! Men VAR ska vi pröva oss fram?! Inte ens läraren vet, hur *ful svordom* ska vi veta då? Du är ju där för att lära oss, retard!

Så vi försökte och försökte, till slut hade vi försökt så mycket att vi i princip försökt oss upp och ner längs hela armen. Och det enda resultatet vi fick var en bula på handleden när vi antagligen råkade träffa något som vi inte skulle träffa. Great!

Ingen av de inblandade på lektionen lyckades hitta reflexen för övrigt. (Egentligen säger inte det så mycket eftersom det bara är sju stycken på lektionen, men ändå!)

Dessutom har jag tagit vaccin för svininfluensan idag, trots att jag var fast besluten att inte göra det från början. Men har man en mamma som beställer tid utan att fråga så blir det så! Det var väl bra ändå kanske, tillhörde tydligen en riskgrupp.

Nu blir det matte för hela slanten! Eller ja, det blir det säkert inte, men man kan ju alltid låtsas...

Sådär kan jag göra, men det kan inte niii! HAHAHAHA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0