This is it!

I mitt förra inlägg så skrev jag att jag skulle in till stan och fika med mina vänner, men det var bara en vit lögn! Jag och flera tjejer i klassen hade planerat en överraskning till Cecilia som fyller år om ett tag, så vi hade köpt biljetter till filmen This is it!

Så vad tycker jag om filmen?

Eftersom jag knappt hade hört en enda MJ-låt förrän efter hans död så var ju det här kanske inte det ultimata biovalet för min del, men jag är glad att jag har sett filmen. Den var bra och underhållande med mycket back-stagematerial. Det jag saknade av den var lite mer biografi. Om jag fick önska så skulle den inte bara innehållit Michaels framträdanden och repetitioner, utan kanske intervjuer med hans medarbetare och mer om hans liv. Men det var inte utan tårar i ögonen jag satt där i biosalongen och såg förberedelserna inför vad som skulle bli The King of pop’s stora turné, men som aldrig blev det.

Just nu sitter jag bara och sörjer över den sista dagen på helgen. Vid min sida har jag en kopp te och i huvudet planerar jag veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0