Aldrig sluta kämpa!!

I många lägen när allt känns tungt och motigt vill man bara ge upp. Lägga skorna på hyllan och ägna sig åt saker som går bra. Sådana lägen är riktigt jobbiga. För då måste man överväga vad som egentligen betyder något för en. Ska ett par veckors tufft arbete få vinna över flera år som varit roliga? Något som betytt mycket för en och som hjälpt en komma förbi hårda lägen inom andra områden.


Själva grejen är att om man ger upp en gång så fortsätter man så.  Och det håller inte. Det är så fruktansvärt lätt att tänka ”jag väljer det enkla alternativet”. Genom hela livet kommer man drabbas av motgångar, det finns inget sätt att undvika dem på (även om vissa verkar ha omåttlig tur), och man kan lika gärna lära sig att kämpa med en gång. Det kan bli livsavgörande för dig.

Mitt enda motto i livet är att aldrig ge upp.
Jag är en riktigt envis jäkel, och att ge upp är det sista alternativet som finns för min del. Det är som om jag har någon inbyggd mekanism som inte låter mig göra det, och att tvingas ge upp är för mig den ultimata förnedringen. Finns ingenting värre. Ändå är man nära att trilla dit ibland.


Så oavsett vad det är som känns tungt, skolan, privatliv eller hobbyn så ge aldrig upp. Det kommer bättre tider, även om det känns osannolikt nu! Tro mig!


Aldrig sluta kämpa, aldrig sluta kämpa, aldrig sluta kämpa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0