Regler

Innan jag skriver mitt första riktiga inlägg vill jag säga att det här inte kommer bli en blogg där jag kastar alla fula ord jag kan komma på.  Precis som allt annat behöver den här bloggen regler, och eftersom jag är den enda som kommer att få chansen att följa dem, sätter jag upp dem själv.

1.För det första kommer jag göra mitt bästa för att inte våldta det svenska språket fullkomligt. Felstavningar och grammatiska fel kommer inte att förekomma i den mån jag kan förhindra dem. Men ingen är felfri, och stavfel smyger sig in överallt. Undantag är tillåtna.

2. Svordomar hör hemma i talspråk och kåseri-texter, men i mina texter är de inte välkomna. Enda undantaget är om de finns för att förstärka något jag just sagt, men att "utropa" en svordom mitt i en text är ovårdat såväl som fult.

3. Ni kommer aldrig att få se msn-förkortningar här. Med undantag från i den här regeln kommer ni aldrig någonsin få se förkortningar som mkt, tkr, lr, ngn, lol, eller det värsta av dem alla: oxå. *Ryser*.
De enda tillåtna förkortningarna är sådana i stil med; etc, m.fl, m.m, o.s.v.

Så där ja, moraltanten i mig har vart i farten. Snart får den här bloggen sitt första inlägg med en text som inte innefattar regler.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0