A Clockwork Orange

Igår bestämde Lydia och jag oss för att titta på den kända filmen A Clockwork Orange.

När filmen börjar med att det sitter fyra killar på en bar som serverar mjölk så kom den första skrattattacken. Vi skrattade oss igenom stora delar av filmen och fick ta den i etapper för att den var så lång, men vi kollade på hela.

Vet inte riktigt vad jag ska säga om den. Det är utan tvekan den konstigaste filmen jag sett under mitt liv, men om den var bra eller dålig vet jag inte. Antagligen behöver jag kolla på den igen och faktiskt TITTA på den och inte sitta och fnissa. Den var absolut inte dålig, jag måste nog bara ge den en andra chans så att jag förstår den. Det är bara det att jag inte är så särskilt sugen på att spendera över två timmar till på att kolla på den...

Som alltid efter en kväll med Lydia så är min kamera full med kort på två efterblivna rikspuckon. Fattar inte varför de alltid ska hälsa på när hon är här...




Man kan ju alltid bjuda på sig själv men jag vågar inte bjuda på någon annan. Lydia klarar sig därför undan denna gången men det gör dessvärre inte jag:D! Dessa bilder hamnar nu i en hemligstämplad mapp på mitt skrivbord som förhoppningsvis aldrig öppnas igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0