Tidsfördriv

Nu när jag ändå är igång kan jag skriva lite grejer som roar mig denna fredagskväll.
Eller ja, skriva var väl att ta i; kopiera-klistra in snarare.

1. Tjuvlyssnat.se

En mamma ∼40 och hennes son ∼8 sitter och pratar om bibeln.
Mamman: Vad hette Adam och Evas äldsta söner, de som offrade till Gud?
Sonen: Ja, den första hette Abel. Men vad hette den andra nu igen?
Mamman: Ka…
Sonen (entusiastiskt): Ja! Abel och Kabel!

Två tjejer ~17 kommer precis ut från ett klassrum där de har sett filmen "Bang, bang you're dead".
Tjej 1: Den där filmen var ju faktiskt bra!
Tjej 2: Ja… Vad var det nu den hette?
Tjej 1: Något med "bang" tror jag…
Tjej 2: Ja, "bang, dead” något.
Tjej 1: Just det, "Bang me, I'm dead!"

Pojke ~4: Mamma, vill du veta en sak som gör mig ledsen?
Mamman: Jaa, berätta för mamma.
Pojken: När jag blir större är du död!
Mamman (nervöst): Hehe, men då är ju du stor och kan ta hand om dig själv, eller hur älskling?
Pojken (kollar ut genom fönstret): Jag längtar…
Mamman tittar förvånat på pojken.

2.
FelSMS

Till: Min Chef
Sms: Åh min chef! är så jävla jobbig. Han pressar mig, den jäveln han är ett pervo som är ute efter ett ligg varje natt, såg han på Collage klockan 3 på natten JÄVLA GUBBE, hatar mitt jobb gör det bara för pengarna >.< Vad ska jag göra!?  
Svar: För det första, skämtar du med mig?
för det andra, jag är inget pervo och är inte ute efter ligg. Du kan komma tillbaka och jobba när du har skämts klart!


Till: Kvinnlig Chefen
Sms: Nu har jag skitit som ett djur hela dagen så jag drar lite tidigare i dag.
Svar: Oj då. Har du blivit magsjuk? Görså så ring när det känns bättre

Förklaring: Skulle skriva slitit i hjäl mig och skicka till min fru men skrev skitit och skickade till min chef. T9 som ställde till det. Roligt var att jag inte alls fattade vad hon menade med sitt sms och trodde hon hade skickat fel.

Till: Chefen
Sms: Din rumpa är lika mjuk som ett päron som blivit mikrat i 10 min :J
Svar: :)




HAHAHAHAHA, skadeglädjen är den sanna glädjen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0