Hur man mördar en datamus

Idag var Lydia här, och vi kollade lite på Troja som jag faktiskt lyckats med att missa. Jag säger lite eftersom vi bara såg en och en halv timma. Sen blev vi galna av rastlöshet och gick ut och sprang istället.
Nej...men vi kunde ju faktiskt gjort det!

Hur som helst så har jag skapat en liten guide till saker du inte ska göra när du helt plötsligt märker att det inte går att klicka på datormusen och inte att skrolla på hjulet.

(OBS! Inga datormöss kom till skada under experimentet som enbart utfördes i undervisande syfte. Förutom en.)

1. Fortsätt inte som vanligt och tänker att den till slut kommer ge sig. Datormöss fungerar inte som människor, har jag märkt.
2. Tryck inte på scrollhjulet åt alla håll som går. Det blir bara snett. (BARA!)
3. Om du eventuellt har hett temperament: slå inte musen i bordet av ren frustration.
4. Dra inte i klickknapparna så de lossnar uppåt. Hjulet kommer att rulla in i musens innandöme....
5...om du trots det lyckats få det att rulla in, ta aldrig fram pincetter för att dra ut det!
6. Slutligen rekommenderas det att inte ha objektet i närheten av Lydia eller Julia, eller ännu värre: båda samtidigt...

(Det rekommenderas även att aldrig låta Julia eller Lydia befinna sig i närheten av din dator om du vill undivka onödiga olyckor)


Visning av en datormus inre delar. (Finns även på film)


Absolut förbjudna material


Så ska det se ut...minus de trasiga knapparna



Det var TUR att jag råkade ha en extra datormus i skrivbordslådan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0