Kalasgott på Råda Säteri

I lördags bar det av till Råda Säteri. Där hade Jennie och Tora anordnat ett pajkalas!
Jennie driver bloggen Kalasgott, en blogg med fantastiska bilder och avundsvärt kreativa recept, och Tora står för bloggen Bakdags, också det en blogg som riktar in sig på mat och bak!

De två hade tillsammansmed Spot and Tell anordnat ett pajkalas med åtta olika sorters pajer, nämligen:
1. Oooey Goooey  Pie
2. Banana Strawberry Cream Pie
3. Blueberry Peach Cobbler
4. American Apple Pie
5. Key Lime Pie
6. Lemon Meringue Pie
7. Strawberry Rhubarb Pie
8. Pecan Pie

Min personliga favorit var utan tvekan Oooey Goooey Pie, chokladgalning som jag är! Utöver pajerna hade de också vispat en jättegod vaniljsås, samt frisk flädersaft.

Det blev en fantastiskt trevlig dag på underbara Råda Säteri som ligger i en oslagbart vacker miljö.
TACK Jennie och Tora för en jättetrevlig dag med alla era goda pajer! Hoppas att det här blir något återkommande!  

Eftersom jag inte hade kamera med mig så jag kunde dokumentera allt det goda, så lånade jag en bild från Kalasgott! 



Oooey Goooey Pie!

Bild: Kalasgott, Tina Sjöstedt 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0