Grattis lilla mamma

I min familj så tycker vi inte om Mors dag och Fars dag (om det finns något som heter barnens dag så är det däremot VÄLDIGT uppskattat i det Johanssonska hushållet! Eller kommer att bli...)

Mamma tycker att det är en idé för affärerna att tjäna pengar. Kanske ligger något i det. Därför vill min mamma aldrig ha någonting på Mors dag.

Som de flesta vet har jag en mindre (kanske lite större) rädsla (fobi) för att papper och sånt inte är så som jag vill ha det. Om man skrynklar ett papper eller ritar på mina häften kan det hända att man får en tillsägesle (knytnäve i fejjan) samt att jag blir lite irriterad (får ett slaganfall). Men det är inte mitt fel! Min mamma är likadan!! Om något är stökigt vet man att det iiiinte är så bra...

Detta innebär att det inte är så populärt när man (dvs jag) bakar hemma hos oss. Det blir alltid stökigt och det tycks inte om...
Därför kom jag på världens mest briljana idé imorse! (Det kan hända att jag tänkt på det lite längre än så...)
IDAG SÅ BAKAR VI EN KLADDKAKA!! (Oklart vilka "vi" är. Möjligen någon omedveten låtsaskompis)

Varför är det världens bästa idé?
1. Det är mors dag
2. Jag hade inte köpt något åt mamma...
3...vilket gjorde att jag inte looked so bad eftersom jag hittade en nödpresent som man säger i Amärrkat
4. Jag älskar kladdkaka
5. Man kan inte bli ogillad om man ger någon något, oavsett vad det är! Sportbil, kladdkaka, bajspåse, tandpetare- you name it! Är det en present så är det.

Nu står det alltså en styck rykande färsk kladdkaka på vår köksbänk. Inte så länge till.

Att mamma inte tycker om kladdkaka det allra minsta bryr väl inte jag m..hrm, jag menar, hade väl inte jag någon aning om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0