Uppdatering

Hej!
Äntligen fungerar internet ordentligt här nere igen. Det har dampat eftersom vi hade storm här för några dagar sen, och sen dess fungerar det när det känner för det (självklart inte när jag vill att det ska funka).
nu har vi iallafall kommit in i rutinerna här nere.

vi börjar dagen klockan sju (sex hemma i Sverige) med frukost, sen blir det arbete. Arbetet är fruktansvärt jobbigt faktiskt! Idag skyfflade vi sand och lera från en damm till en trailer, och sen från trailern på vägarna. De gör så att det är enklare att köra på vägarna. Jag ärhelt slu i båda armar och rygg, och vill helst aldrig se en spade eller pick axe igen. Men så länge det gör någon nytta är det roligt!

Mestadels sitter vi uppe i utkikstornet och tittar efter djur. Vi har haft en stor buffelhjord utanför staketet ett flertal gånger, men de vanligast djuret vi ser är giraffer och antiloper. ANtiloper är lika vanlia i sydafrika som flugor är hemma. På riktigt, det går inte att gå en meter utan att man ser en impala. Giraffer är det också ganska gott om.

Häromdagen såg vi en noshörning! De är ovanliga, men det var trots allt vår andra under vår tid här nere!
De är så himla stora, jag trodde absolut inte att de skulle vara så stora som de är! När man står en bit ifrån i landrovern så är den nästan lika stor som bilen.

Apropå landrover så har vi nästan vält med en. Det var skitobehagligt. Vi hade lassat lera på trailern och skulle vända vid dammen. Helt plötsligt började det luta obehagligt mycket, och vi kände hur den nästan tippade. ALla bärjade skrika och slängde sig över på andra sidan för att ge motvikt. Det var verkligen på håret, och vi fick hänga på utsidan för att komma därifrån utan att välta!

Idag har vi jobbat och precis haft en lektion. Jag önskar att vi hade så här intressanta lektioner i skolan också. Idag lärde vi oss om The Little 5. Det är små djur..äsch jag orkar inte skriva allt.

Kanske skriver imorgon om internet funkar!


Jag och Linus



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0