"sjukaste"

Sitter och kollar på How I Met Your Mother, fast jag borde räkna matte!
Meh. Man lever bara en gång ^^

Igår var det släktkalas här hemma, mycket trevligt. Fick bland annat pengar, så nu sitter jag och överväger inköpet av en OnePiece. Ska jag eller ska jag inte?

Våra släktträffar går ju alltid till på samma sätt, det har jag ju beskrivit en gång förut. Men igår var vi ovanligt korkade faktiskt. Vi spelade TP och det tog nästan äckligt lång tid innan någon vann, för vi var så ofattbart dåliga på att svara rätt på frågorna!

Visste du till exempel att (enligt familjen Johansson) så är den störta nerven i kroppen aortan? (Mammas mycket briljanta svar). Eller att när stridande parter beslutar sig för att hålla sams moten yttre fiende så kallas det Time-Out? Inte alls borgfred, som många verkar tro! Jag och min kusin svarade dock rätt på huuuur många naturfrågor som helst! Vi borde vunnit. Tydligen måste man ha en plupp i varje färg. Värdelöst!

Krung thep mahanakhon amon rattanakosin mahinthara ayuthaya mahadilok phop noppharat ratchathani burirom udomratchaniwet mahasathan amon piman awatan sathit sakkathattiya witsanukam prasit.
Det är ett av världens längsta namn lärde jag mig igår!
Det betyder: Änglarnas stad, den stora staden, den eviga juvelen, den oövervinneliga Indras stad, världshuvudstaden med nio värdefulla juveler, den lyckliga staden, staden med ett stort kungligt palass som liknar himlen där gudarna härskar efter att ha födats på nytt, en stad given av Indra och byggd av Vishnukarn.

What's up med det liksom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0