Grattis mormor

Grattis till min mormor som fyller år idag! <3

Dagen har varit så bra så det är inte sant. Eftersom mormor fyller år så var det släktkalas hemma hos henne, och då kom släktingarna från Skåne upp. Jag har inte träffat de på tre år! Det är sådana släktingar som jag verkligen verkligen tycker om, så jag älskar när de är här. Som pricken över i:et går jag tillbaka ca tio år i tiden; somnade på soffan till sorlet av släktens babbel. Nostalgi på hög nivå.

Roliga är di också, di där skåningarna. "så-här-går-bebisar"-charader, konsistensfett och flygande glasögon har kantat kvällen, och jag har ont i magen av allt skratt! Och lite tinnitus av den höga ljudnivån. Helt klart värt det!

Mat har jag ätit också. En HEL del. Det var köttfärspaj och laxpaj, hembakat bröd och sallad, chokladkaka och vaniljkaka, jordgubbar och mandariner, ägg och räkor, ostbågar och chips. Och självklart salta pinnar, starkt förknippade till Skåne för min del. Ända sen klockan halv två har jag varit mätt, vilket börjar närma sig tolv timmar. Maten står mig upp i halsen, och jag kommer nog inte bli hungrig på ett långt tag! Hoppas jag.

Nu faller ögonen igen på mig, så jag ska dra mig till sängs. Kanonbra lördag, hoppas söndagen har lika mycket att erbjuda så man är nöjd inför annalkande skolvecka.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0