Honungsmelon, cola och toblerone

Min kost under påsklovet kan kort och gott sammanfattas i två bilder:





Det är fascinerande vilka mängder melon det kan gå ner i min mage, det vill jag lova!
Idag till exempel, har jag ätit en och en halv melon, helt utan hjälp!

Hade jag kunnat äta en till? Lätt!

Av denna kostdagbok kan jag dra slutsatsen att när påsklovet väl är över, det vill säga godiset är ett minne blott, så kommer det krävas störande stora mängder melon för att kunna hålla mitt blodsocker uppe!
Annars kommer jag få akut blodsockerfall, hela tiden.

Jädrar i mig, det slår mig nu hur mycket socker jag får i mig:
Cola light- "inget socker" okeej, men checka in allt sötningsmedel!
Melon- fruktsocker i all evinnerlighet
Godis- förklaring känns överflödig?

Ääääääscch, det lööser saj! (sägs på bred göteborgska!)

Nu ska jag låta min kreativitet tala till mig, om hon fortfarande är vaken,
Föga troligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0