MVGMVGMVGMVGMVG

Idag har jag givit mig själv MVG i Ordning och Uppförande, MVG i Disciplin och Ambition, samt MVG i Hjälpsamhet och Osjälviskhet.

Ojoj undrar ni nu, vad i hela fri'n har ho' haft för sig idag den dära Julia?


1. MVG i Disciplin och Ambition
   = Välförtjänt titel eftersom Julia denna vackra lördagskväll suttit i tre timmar för att jobba ikapp sig i Matte E, och dessutom lyckats med nämnda bedrift. Tre timmar i sträck. Inte ett enda jäkla avbrott!

2. MVG i Hjälpsamhet och Osjälviskhet
   =Efter ett heldagsprov (Högskoleprovet), med trötthet och utmattning som enda resultat, erbjuder sig Julia heroiskt att rensa i mormors rabatt, eftersom mormor inte kan själv pga onda knän. Och skura trädgådsmöbler. Barnbarnet från himlen, sa du? Jo jag tackar jag!

3. MVG i Ordning och Uppförande
 = Bara för att om man tjänat in de två övre betygen får man automatiskt det sista. Det ser bra ut. Mmm.

Nu ska hon samla på sig ett MVG i Sträcksovning Efter Omedelbar Insomning.

Vilken dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0