Dö P-lisa, dö!

Den här morgonen har sannerligen startat med MAXIMAL irritation!

Så här är det.

Jag bor i ett radhusområde, precis i utkanten, och utanför min länga finns det en väg. I bilden har jag betecknat vägen med ett rött streck. Den vägen som är betecknad med ett blått streck är skintebovägen.
I natt när jag kom hem parkerade jag bilen på vänstra sidan av den röda vägen, eftersom det råder parkeringsförbud på den högra sidan. Vänstersidan används dock flitigt som parkeringsplats av många människor i Skintebo.

Imorse när pappa och jag kommer ut till bilen, har vi fått en parkeringsbot!
Anledningen?

Vi står för nära vägkorsningen.

Fine, tänkte jag, vi står för nära den blåa vägen, det kan jag köpa för det är faktiskt en riktig vägkorsning. Sen får jag syn på smartarslets teckning som han har målat på boten, och inser att han menar GÅNGvägen in i Skintebo!

Vägen in i bostadsområdet, som är avspärrad med en bom (man får nämligen endast köra in om man har nyckel, och då endast för att lasta av bilen) och backen ner till havet (där man absolut inte får köra, om man inte bor i ett av husen). Den vägen tycker de är en vägkorsning! (den gröna på bilden)

Jag blev så jävla fly förbannad att jag inte riktigt vet hur jag ska hantera det här.

800 spänn i böter för bitterfittor till grannar som måste ha ringt och klagat, vadfan skulle annars en p-lisa gjort mitt ute i skintebo liksom? Man kan ju bli galen för mindre.

Mina föräldrar blev lika arga som mig, och jag fick ingen skit för den boten. Det kunde varit vem som helst eftersom alla alltid står där. Nu funderar vi på att överklaga. JÄVLAR vad arg jag är!


Vår bil är den svarta rutan


Den äckliga p-boten



Dö, P-lisa. Dö

Kommentarer
Postat av: master of feelings

vet du vad man kallar manliga p-lisor?



P-nissar

försökte bara lätta upp stämning lite efter denna fruktansvärt upprörande läsning.



2011-04-21 @ 18:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0