Göteborgs Kulturkalas

Dagen kan med lite fantasi närma sig perfektion, på sitt eget normala vis. Sent uppvaknande, hemmaspa, kvalitetshäng, kulturkalas och Daniel Adams Ray.

Att jag som göteborgare aldrig tidigare besökt Göteborgskalaset (Kulturkalaset) är en stor skam i sig. Så mångkulturellt och så mycket roliga saker att se på, vad har jag hållt på med egentligen!? Nu har jag dock lärt mig min läxa, och nästa år ska Kulturkalaset besökas flitigt om tillfälle ges. Ironiskt nog hittade vi holländska Poffertjes som vi åt. Så underligt att jag för en månad sedan aldrig hört talas om det någonsin, och nu har jag hittat det två gånger i olika länder.

Det är alltid så. Man besöker en plats, och strax efter hemkomst stöter man på något som kan förknippas med den platsen. Det slår inte fel!

Nu ska jag sova. Sömn har varit något av en bristvara under min tid på resande fot, varför jag nu sover varje ledigt ögonblick. Idag till exempel, var jag millisekunder från att somna stående framför scenen på Kungsportstorget. Tur för mig att en vaken vän kunde puffa till mig, annars hade jag väl vaknat förvirrat på skiten asfalt.
Var förresten något alldeles vansinnigt kul att träffa min goa vänner igen, vissa visade tydligt samma känsla, vilket värmer i hela kroppen! Vad hade jag gjort utan er?


Kommentarer
Postat av: Nicole

Hejsan! Fick du inte min kommentar förut?

Såg att du hade en röd/svart/vit herrskjorta ifrån Carlings? Och jag undrar ifall jag kan få köpa den av dig om det är storlek Medium?

hehe lite random men dom är slut överallt och jag vill verkligen ha den! Hör gäääärna av dig till mig på min blogg!!

http://monkeyseemonkeydo.devote.se

2011-08-21 @ 22:23:14
URL: http://monkeyseemonkeydo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0