Budget?

Hej hej! När jag ska planera något går det alltid på ungefär samma sätt. Hade en bild på hur extremt rörigt det är när jag planerar, men telefonen vill inte samarbeta så den får ni klara er utan. Satt som bäst och planerade Mexiko-LA resan häromdagen. Det gick till så här, och så går det alltid när jag budgetplanerar!! 1. Sätter mig med papper, penna, reseguide, internetbank, mer papper, lönespec, myskläder, glasögon, mellanmål, hummersoppa, en butler, väl avkyld champagne och en kappsäck full med pengar. Ready, set GO! 2.Tänker, Okej, vad ska jag börja med? Flygbiljetter. 3. Fastnar i två timmar i flygplansträsket, förvirrad som en missledande GPS och med tålamod som en testosteronstinn avelshingst. HELSEFYR vad många bolag det finns! Kan man inte förenkla processen med att ha ett enda flygbolag!? 4. Hittar till slut guldkorn för 5600 spänn. Vilket kap! 5. För att vara på den säkra sidan i budgeten, räknar jag med 7000. Eller kanske 8000....utifall att! 6.Räknar likadant med boende, fickpengar, mat, övriga utgifter och skoputsning. 7. Resan kostar plötsligt 140 000. 8. Räknar ut att jag behöver jobba sexton timmar om dygnet sex dagar i veckan för att ens ha en chans att komma över svenska gränsen. 9. Ger upp och går och lägger mig. Som tur var kom mamma in mellan steg åtta och nio, och talade mig tillrätta. "Julia, en natt på ett hotell i Mexiko kostar inte 2000kronor..." Så nu har jag en budget. Beräknad lite i överkant...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0