The Golden Ratio - Marko Livio

De senaste två dagarna har min motivation för skolan helt oförklarligt skjutit i höjden!
Jag förstår helt ärligt inte vad som har hänt. Helt plötsligt tycker jag det är kul att skriva samhällskunskap, läser matterelaterade böcker för att de är så bra (!?) och längtar tills jag får sätta tänderna i engelskarapporten.
Kan något förklara, tack!?


Men för att vara rättvis mot mig själv, så ÄR den här boken faktiskt sjukligt intressant! Den handlar om det Gyllene Snittet, ett tal som påträffas titt som tätt i naturen utan att forskarna kunnat "förklara" vad det speciella är med det. Utöver de innehåller boken en massa rolig fakta, (funfacts), som är kul att veta.

Det enda som är lite jobbigt är att den är på engelska. Men det funkar. Den är så fängslande att jag sitter med papper, penna och miniräknare i högsta hugg när jag läser den!
The Golden Ratio- Marko Livio, läs den!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0