The Tourist

Nu har jag precis kommit hem från en söndagmiddag hos mormor, med en del intressanta samtalsämnen. Bland annat diskuterade vi "den svenska avundsjukan", alltså hur svenskar uppenbarligen inte kan glädjas åt andra människor utan styrs av avundsjuka. Vi kom in på det ämnet genom en artikel mormor läst om att Ingvar Kamprad hade flyttat utomlands. Det hade något med skatter att göra, minns inte så noga. Det slog mig att det är ganska sant det här med den svenska avundsjukan, och det är så tråkigt att det ska vara så. Jag tror de flesta är sådana, inklusive mig själv. Jag beslöt mig därför för att ändra på det! Nu blir det glada miner framöver!

Snart ska jag in till stan för att titta på The Tourist med Therese. Johnny Depp i huvudroll- det kan väl inte bli dåligt? Har hört rykten om att personkemin mellan honom och Jolie ska vara bedrövlig, men vi får väl se.
Usch jag orkar inte ställa mig upp. Jag har träningsvärk i hela ryggen. Ett lite udda ställe att få ont i när man har sprungit, kanske...Det är ett tecken på att det inte var en dag för tidigt med en löprunda!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0