VAD HETER DET JÄVLA ORDET

Världens slappaste dag- och jag gillar det!

Ja idag blir det en rikitg hemmasittardag. Jag känner mig som en eremit mitt ute i öknen typ. Med den lilla skillnaden att min öken består av ett vanligt rum med hus runt omkring. Detaljer detaljer.

Kom hem ganska sent igår efter PrisonBreak-tittande, och innebandymatch-tittande. En innebandymatch som var lite konstig...inte spelet just, men eeeh...domarna. Ja ja. Sånt är livet.
Idag har jag varit ute och sprungit, i ett tappert försök att få det där som alla kallar bra kondition. Ett okänt uttryck för mig. Men jag jobbar på det!

Jättebra då att mamma precis kom hem med chips och dipp. Här försöker man vara nyttig och undvika sådant, så blir det hemkört till dörren, till och med upp på rummet. Det är som om det jagar mig. Men jag ska la inte klaga antar jag.

Tänkte försöka skriva min engelskarapport idag faktiskt. Problemet är att jag vet vad jag vill skriva om. Låter kanske inte som ett problem, men mitt ämne är ganska brett och jag vet inte alls var jag ska börja, mellanlanda eller sluta. Det kan bli en lång och intressant eftermiddag det här. Tur då att jag har mina chips...

Neej inte alls bra att jag har chips, för vi ska äta den godaste middagen som finns idag! Raclett! Alltså ni som inte har smakat det, ni  hotar era föräldrar lite grann och tvingar de att göra det!
Man har en grill, med två plan. Uppe på grillar man vad för sorts kött man vill ha, och under grillplattan finns det små fack. I facken stoppar man in plattor med grönsaker och raclette-ost. Man får inte glömma raclette-osten, det är det som gör hela rätten! Sen grillar man och grillar och grillar lite till, och de äter man köttet och grönsakerna tillsammans med den goda smälta osten! Och man får inte glömma att ta i flera omgångar.




Och just det ja! Jag har ett problem!! Jag är ute efter ett ord som beskriver människor som är emot användning av päls. Jag kan för mitt liv inte komma på det! I nuläget har jag använt ordet "fur-antagonist" i mitt arbete, vilket känns högst egenkomponerat. Ja alltså, jag är inte ute efter ordet på engelska, ett fint svenskt ord duger utmärkt! Pälsmotståndare? Nej?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0