The Master Cleanse

Ciaaaao
Jag har tänkt och tänkt och tänkt och letat och letat och letat. Nu har jag hittat en grej jag ska prova! Jag tror inte jag kommer klara det, men jag gillar att utmana mig själv!

Vad jag snackar om är detox-kurer, och jag har hittat en rätt extrem metod som heter Master Cleanse. Man dricker en speciell detox-dryck i tio dagar minst, uteslutande, ingen fast föda. Syftet är att driva ut gifter ur kroppen. Givetvis kommer man gå ner i vikt, men det är tillfälligt, och man går upp nästan allt igen när man äter normalt, så det är absolut inte syftet!!

På morgonen gör man en saltvattensköljning, och sedan dricker man kopiösa mängder av detoxdrycken. Drycken görs på citroner, vatten, cayennepeppar och lönnsirap. Jag kan tänka mig att det är precis så äckligt som det låter.

Man kommer bli galet irriterad, få mordisk huvudvärk, vara sjukt trött och bli grinig. Men det får det vara värt, för jag kan fan inte ha det såhär! Jag är konstant trött, min hy är dålig, mitt hår mår kasst och jag är allmänt seg. Hoppas det blir bättre med den här kuren. Tänkte skriva lite varje dag om hur det funkar, om jag lyckas följa den mer än en dag det vill säga. Har redan innan insett ett undantag, på fredag, men det får gå ändå.

Egentligen ska man ha en "Ease-in"-fas innan man börjar kuren, men jag bangar den. Det räcker att strunta i mat i tio dagar, tänker inte äta kaninmat i två dagar innan också. Enough is enough!

Det har ingen inverkan på resultatet, det har mer inverkan på hur svårt det blir för en själv. Utan det kan de första dagarna bli lite chockerande.

Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: CC

men vad fääään! Din hy är allt annat än dålig. Kolla på mig lix..

2011-06-29 @ 22:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0