Bergens väktare

Åh jag blir så trött.

Igår skrev jag ett inlägg om studieval och utbildning, och klickade på publicera. Idag när jag loggar in har hälften raderats och andra hälften har hamnat i utkast. Jag får skriva om det vid ett senare tillfälle; idag räcker inte tiden till.

Jag sitter just nu och skriver på ett arbete om Hedersmord som vi gör i skolan, det är väldigt intressant att läsa om!

Idag bröt jag litegrann mot mitt "spara-inför-i-sommar"-löfte. Jag gick in på Akademibokhandlen för att leta efter en bok till mamma som fyller år imorgon, och då hände någt tragiskt...
Det var bokrea...
Jag fick genast köpgalna ögon och blev klåfingrigare än vilket barn som helst, i synnerhet när jag upptäckte att en bokserie jag velat läsa länge bara kostade 59kr/styck! Det är serien "Erövraren" av Conn Iggulden, en författare jag blivit förtjust i. Den består av tre delar och handlar om Djingis Khan. Jag vill ha alla tre i inbunden form, men bara en fanns, så jag köpte den. Jag tror de andra delarna är ganska dyra egentligen så det var ett bra köp.
En annan serie jag läser är "Kejsaren", av samma författare. Den handlar om Julius Caesar.
EFter den boken har jag fått dille på romarriket, så när jag hittade en bok som hette "Imperium- krönikan om Rom" så blev jag löjligt glad!

Jag hittade förresten böckerna till mamma också. Inte bara till mig själv!

Det är INTE ett minus att böckerna har snygga omslag, sånt gillar jag! (Det ser bra ut i bokhyllan för mig pedantiska, granskande öga!)

Att tönten som håller i dem inte är så jäkla snygg kanske ni kan ignorera!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0