Jobb på G

Igår var jag på intervju hos en familj som Akademisk Omtanke skickade ut mig på. Familjen bor i Billdal, och jag var där tillsammans med en annan tjej för att de skulle se vem av oss de ville ha som sin barnvakt. Det var lite nervöst, men jag var ändå ganska lugn. Fram tills vi skull presentera oss, och jag hörde vad den andra hade att säga...

Mamman: Kan ni inte berätta lite om er själva?
Jag: *sneglar på den andra tjejen* Okej, du kan få börja!
Tjej 2: Jaa...den enda erfarenheten jag har av barn...
Jag (tänker): Yes nu säger hon att hon inte har passat något annat än sitt syskon, hoppashoppashoppas...
Tjej 2: ....
är väl att jag har varit Au Pair i USA i ett och ett halvt år!


Ungefär där dog jag inombords och erkände tävlingen förlorad.
Men så idag ringde de från A.O, och berättade att jag hade fått uppdraget ändå! Wihoo!

Så nu ska jag fira med världens slappaste hemma-hängs-kväll !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0