Lycka

SPRUDLANDE GLAD IDAG!!

Jag har varit på två arbetsintervjuer idag, och tror ni inte jag fick båda jobben? :D
Den första intervjun var för Hemtjänsten, och där ska jag nu jobba fyra veckor i sommar innan jag åker på tågluff. Om jag sköter mig bra där och alla är nöjda och glada kan man kanske våga hoppas på fortsatt jobb till hösten till och med!

Andra intervjun var för Akademisk Omtanke, ett företag som rektryterar barnvakter. Tre supertrevliga människor välkomnade mig borta vid SKF-området, och så satt vi och pratade litegrann. Det var inte utan att man blev lite svettig inför frågorna, det gällde ju att bevisa att man inte var psyko, galen eller sjuk utan fullt normal! De sa iallafall att de har skrivit in mig som barnpedagog som det så fint kallas, och att jag ska på intervju hos en familj inom en snar framtid. Sen beror det naturligtvis på vad familjen tycker om mig, det måste ju kännas rätt för dem. Hoppas innerligt att jag gör ett bra intryck, det hade varit så kul att vara barnvakt!

Efter att ha mailat och ringt till ställen i ca två månader så fick jag ju en intervju. Och vad hittade jag i inkorgen när jag kommer hem? Ett mail ifrån ett annat barnvakts-rekryteringsställe som antagligen ringer mig om ett par veckor! Kunde de inte sparat mig en månads vånda? ^^
Haha, jaja, så länge jag förhoppningsvis får jobb så är jag nöjd!

Nu ska jag äta, smell ya later

Kommentarer
Postat av: Monelia

sv: måste vara skitkul att ha någon som man känner med där!! :D Jennie verkar väldigt duktig! Jag tycker nog hon är en av de som borde vinna hela köret, om jag ska vara ärlig :)

Dock verkar hon ta lite fööör stor plats ibland, haha. men hon är duktig och det är ju det som räknas! Jag gillar louise och björn med :)

2011-03-10 @ 18:31:43
URL: http://moneliasmemoarer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0