Så jääävla gött

Med risk för att bli tjatig om mat nu då va..

JÄDRAR vilken SJUKT god soppa!
På allvar så var den som en solig sommardag, en mysig hemmakväll, en lurvig hundvalp, ett par snygga skor eller MVG:t på ett svårt prov.
Den var outstanding!

Jag rekommenderar alla att äta den, oavsett om man gillar kikärtor eller inte.
För jag gillar inte kikärtor. Trodde jag.
Så gjorde jag det ;PPpPpppppPP


Recept
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 msk olivolja
1 burk krossade tomater
4 dl vatten
1 grönsaksbuljongstärning
1/2 g saffran
1 dl vitt vin
1 burk kikärtor
1 dl röda linser
salt och peppar

Fräs löken och vitlöken i lite olja. Tillsätt alla ingredienserna förutom linserna, och låt det koka upp. Tillsätt därefter linserna och låt koka i ca 10 minuter. Smaka av med salt och peppar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0