Veganvecka?

Häromdagen satt jag och tittade på Oprah Winfrey Show samtidigt som jag pluggade, och då visade de ett avsnitt där de hade prövat på att vara veganer under en vecka.
Alltså inget kött, ingen mjölk, ost, inga ägg, ingenting som kommer från djurriket. Däremot en hel massa grönsaker, frukt och veganiska konstigheter. De gjorde det för att de skulle prova på hur det var, se om de kunde hålla ut i en vecka, och framförallt för att försöka dra ner på köttkonsumtionen. Det hade inte särskilt mycket med djuren att göra ärlig talat, utan var mer ett test för att se hur det gick.

Jag blev så himla läskad av all god frukt de åt hela tiden!
Jag har funderat i flera dagar på ifall jag borde prova om JAG hade klarat det?
Jag som är världens köttälskare. Tror inte jag hade klarat det, men jag borde kanske prova...

Ska bestämma mig imorgon. Kanske blir vecka 18 en veganvecka för mig också!!
Hmmm....

Någon som har åsikter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0