Helgen

Hejsanhejsan! Julle är tillbaka bakom skärmen, i sällskap av extrem bloggtorka.
Ett som är säkert är att igår, så fick jag åter upp ögonen för varför innebandy är jordens roligaste sport! En sann fröjd att se mina goa lagkompisar spela, benen gick som trumpinnar och målen svischade in. Det hela slutade med att vi vann seriepremiären mot ett rutinerat Guldheden med hela 8-5(?). Minns inte exakta siffror för motståndarlaget, men vann gjorde vi iallafall! Att jag inte spelade hela matchen på grund av en skada som inte var min egen förtäljer inte historien...
Idag sög det till i fysik-hjärnan, när jag satte tänderna i ett saftig problem under jobbet som studiehjälp. Satan i gatan vad kul det kan vara att lösa såna problem! Nu var det visserligen inte allt för komplicerat, men segerns sötma dröjer sig kvar ännu...
Efter jobbet erbjöd jag mina manliga armmuskler till Lydia och Jennie i Jenkans nya lägenhet, och hjälpte till att måla! Vi målade så bra att vi målade både sovrum, vardagsrum och en och annan fluga. Närmare bestämt fem flugor. Säg hallå till Sonny, Ronny, Conny, Tony och Henry!
Nu blir det avkoppling med lite mörk choklad, ett avsnitt av 2½ Men och sedan bums i säng!
Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0